11 March 2012

cInTa YaNg TErSeMbUnYi

hello...ull's miss korng la...haha...harini tgn terasa gatl nk tulis kt blog ni..ermm sebelom tu nak tnya korng pernh dengr x "CINTA TERSEMBUNYI" ade ke?? sha pon frst time dgr....so jm kita layn jap penenrangn ttng cinta tersmbunyi kt bwah ni....

CINTA YANG TERSEMBUNYI

  • orang yang mencintai kamu pasti ada cra tersendiri bagaimana dia menyatakan rasa cinta dan kasihnya kepada kamu.Barangkali dia tidak berkemampuan,tetapi dia akan cuba sedaya upaya untuk mengadakan sesuatu untuk kamu sekiranya makanan di dapur sudah kehabsan,dia mungkin tidak mampu untuk memberi wang untuk membeli makanan di kedai tetapi dia mungkin akan meniggalkan sedikit makanan di dalam peti ais sebagai alas perut kamu.Dalam erti kata lain,dia tidak akan membiarkan kamu lapar hari itu.
  • Ya,orang yang mencintai kamu akan lakukan apa saja demi kamu walaupun tidak nampk akan nilainya
  • sekianya kereta kamu rosak di tengah jalan,dia ungkin tiada wang untuk mengupah mekanik membaiki kereta kamu tetapi dia mungkin akan memangil kenalannya untuk menolak kereta kamu ke tepi jalan,menumpangkan kamu ke tempat kerja,sehingga la dia dapt fikirkan bagaimana dia dapt membaiki kereta kamu..
  • jika kamu tidak mampu melakukan sesuatu,mungkin orang yang mencintai kamu tidak mampu untuk menyelesaikan pertolongannya kepada kamu secara menyeluruh,sekurang2nya dia membntu sedaya-upaya untuk meliht kamu tersenyum.Menyara orng yng dicintai dan disayngi dengan cara memberi sesuat atau mengeluarkan peluh dan tenaga adalah sebahagiannya cara dia membuktikan sebuah rasa yang dipanggil cinta,mungkin dia tidak melafazkan "aku mencintaimu" atau ''i love u'' tetapi tindakannya sudah memadai untuk menyatakan seluruah hasratnya itu kepadamu.
  • jika dia benar2 mencintai kamu,dia sentiasa mengambil berat akan dirimu sekali pun dirinya tidak mampu
  • begitulah cinta,kadangkala ia terlindung disebalik sepinggan nasi dan lauk,adakala ia terlindung dibalik setits peluh dan keringt,adakala terlindung dibalik air mata yang gugur,sekalipun lafaz cnta tidak pernah diungkapkan,tetapi nilai cinta tetap ada.....

No comments:

Post a Comment