4 March 2012

sAyA RiNdU ''AWAk" !_!

desis hatiku kesah pilunya kerana kasih cinta dan nista itu masih bersama ku.,,bukan hasrt ku bermain kata menulis puisi cinta tapi ianya terasa macam puisi hiba alunan jiwa ku yang merindu kasih.Laksana sang pungguk yang melihat indahnya bulan tapi tak terdakap lalu menyiulkan bunyi panggilan sayu...Aku pilih untuk berkata bahsa pilu sebgai ganti puisi cnta yang seharusnya menjadi mainan hati...yang jelas kata2 hatiku yang duka pilu mengenangkan nostalgia yang terbenam dibenaknya.....merinduikah aku???merinduikah aku pdamu???tiada yang dapat menyangkal lumrah insani yang indah di helaian kutub hati..Bukan puisi cinta tapi kata2 puisi hati yang jelas  membalikan sesuatu yang disebalknya.Aku jujur..kamu jujur mahunya tapa perlu tahu tentang hiba hinanya aku.....adakah kamu tidak pernah terfikir tentng aku??? apakah amu tidak pernah terlintas akan nama ku,senyuman ku,kasih sayang ku di mainan jalanan hari2 mu??Tiadakah sekelumit kenangan manis antara kita dahulu yang bisa membuat kamu tersenyum????? ~_~
Awk...boleh saya bercerita??

saya rindu awak,sentiasa ingat awk..kadang tikanya ada yang berlalu melintasi saya memakai bauan minyak wangi yang dulunya pernah awk pakai,akan saya toleh dan mengikutinya dalam diam sambil mnghidu bau nya di angin dan tanpa sedar air mata jernih saya mengalir....ingtkan awk....ingtkan awk.....rindu sangt2 pada awk....

awk...boleh saya bertanya lagi????

awak bahagia di sana??awk gembira di sana??? senyumkah awk disana?? tawakah awk di alam tanpa saya???telah ketemukah selaut bahgia yang awk cari,seluas angkasa indah yang kamu dambakan??sejuta ketenangan hati yang awk impikan????

awk...boleh bercerita lagi???

saya rindu awak.sentiasa memandang gmbar awk...saya tahu awk milik orang dan saya terima dengan hati yang suci,ikhlas kerana saya mahu lihat awk bahagia,dan laksana itu saya menjauhkan diri membawa kata hiba untuk diri ini.Tiap kali memandang bulan purnama yang jauh,itu bagai kamu pada mata jiwa saya..saya memandang awk yang bercahya gembira disana..dan mha sesungguhnya saya mahu berada di samping awk bertawa gembira,bercahaya purnama..tapi saya pilih untuk melihat dari jauh demi kebahagiaan awk.....

awak.....boleh saya bertanya ???

kenapa air mata saya mengalir tika menitipkan kata monolog jiwa saya ini????sengsarakah saya???awak...........

No comments:

Post a Comment