1 February 2012

wAhaI mAhA pEnYaYaNg...

wahai maha penyayang,
jika aku jatuh cinta......benihkanlah kepada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepada-mu agar bertambah
kekuatanku untuk mencintai-mu

wahai maha penyayag
jika aku jatuh cinta...jagalah cintaku kepadanya agar tidak
melebihi cinta kepada-mu

wahai maha penyayang
jika aku jatuh hati...izinkanlah aku menyentuh hati seseorang 
yang hatinya tertaut kepad-mu agar tidak terjatuh dalam 
jurang cinta semu.

wahai maha penyayang
jika aku jatuh hati..jagalah hatiku kepadnya agar tidak
berpaling selain kepada hati-mu

wahai maha penyayang
jika aku rindu.....jagalah rinduku kepadanya agar tidak lalai aku
merinduinya syurga-mu

wahai maha penyayang
jika aku menikmati cinta kekasih-mu.....janganlah kenikmatan
itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga
malam terakhir-mu

wahai maha penyayang
jika aku jatuh hati kepada kekasih-mu....jangan biarkan
aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru
manusia kepada-mu

wahai maha penyayang
halalkan aku merindui kekasih-mu..jangan biarkan aku 
melampaui batas sehingga melupakan aku kepada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-mu

No comments:

Post a Comment