19 February 2012

CiNtA kOnTrAk

hye !...korang...tgh buat apa tu??...harini merupakan hari boring sedunia..ahak ! dri sha je kot yg rasa boring..hehe  dari x tahu nak buat ape..layan novel kjp lah....tajuknya ''CINTA KONTRAK" best siott... cite dia....feeling habis..huhuhu..kalau nk thu feeling macm mna jom sha cte skit sinopsis cite ni...kalau nk thu lg..korng kena la bce novel ni..hikhikhik ^_*

SINOPSIS CINTA KONTRAK  

" Oi cicak kobeng ! ayat aku tu ! Yang kau sibuk2 ciplak buat harta sendiri pulak apahal? ayat aku tu milik aku secara rasmi tau tak!" aku sembur ayat2 dihadapan wajahnya.

Nur Aliya Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan membiayai kos pembelajaranya. Dengan bantuan sahabat Alongnya , Kak Yati Airysha bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh Datin Aleeya.

Muhammad Danial Fanz, seorang pemuda kacukan perancis yang berkelulusan dari luar negara kembali ke Malaysia dan bekerja di bawah daddynya, Dato' Eddy disebuah syarikat besar.

Takdir menemukan airysha yang brutal dengan danial yang ego di butik mommy Danial, Datin Alyeeya !
Danial cuba mendapatkan Airysha tanpa merendahkan egonya. Danial membawa Airysha untuk bertemu orang tuanya untuk dikahwinkan. Tetapi perkahwinan ini bersyarat ! KONTRAK yang direka Danial dpandang remeh oleh Airysha

Disaat akad nikah hampir tiba, Airysha menyusun strategi untuk lari !, Airysha mengambil keputusan untuk membatalkan kontrak tersebut. Lantas sekeping kertas yang tertera kontraknya , dibuang Apa yang bakal terjadi seterusnya?? adakah perkahwinan masih diteruskan?? bagaimana kehidupan Airysha selepas ini??? Adakah masih rerkurung disangkar yang disaluti emas?? bagaimana pula penerimaan Danial terhadap perangai brutal Airysha?? bila senduk bertemu kuali , bila api bertemu sumbu  bom apa yang akan terjadi??

"kontrak ! kontrak ! kontrak ! tu je yang kau tau nak sebut?? yela ! yela ! aku yang buang. Aku tak puas hati dengan syarat2 dia, Ada ke aku sebagai seorang perempuan kena tido atad sofa?? kau ni manusia takde hati, takde perut !" selorohku. Dalam masa yang sama, aku cuba melepaskan diri daripda rangkulannya. Danial mendengus pelahan..

REVIEW CINTA KONTRAK

perkahwinan tanpa cinta, lepas tu ada pulak kontrak perkhwinan . Mungkin ni dah jd genre novel Bhasa Malayasia yang pling banyak kat malaysia ni. Cuma jalan cerita dan isi kandungan Kontrak yang membezakan antara 1 novel dengan novel yang lain. Ramai yang ckp , Novel2 macm ni stereotaip huhuhu..

Bagi sha novel cinta kontrak ni la yang pling best da mcm cite full haouse pulak....dimana isi kndunganya sangat kebudak-budakan. kontrak ini dibuat oleh Danial sndiri hanya sekadar untuk mempertahankan egonya dan ingin menyorokkan perasaan cintanya terhadap Airysha. Danial cuba mendapatkan cinta Airysha, tapi pada masa yang sma memelihara egonya. Bolh ke dapat cinta dan ego pada masa yang sma????  :)

Yang paling mencuit hati ialah watak Nur Alia Airysha (nama hmpir sma dgn "sha" ahak !) yang digambarkan dalam novel cinta kontrak ini adlah seorng gadis yang bru berusia 19 thun , bertudng labuh tetapi brutal. Watak Danial pula memang ramai kata sweet..ahah ! mmg sweet sgt2... belom hbis bce dh terbayang rupa Danial cara dan jugk perwatakan dia.. ahahahaha Tapi entahlah , ade ke x lelaki macm tu?? sejak dari permulaan baca novel ni memang gelak2 sha dibuatnya, sebab gaya bahasa yang disampaikan, memang santai habis. macam percakapan kita seharian. rasa enjoy je bace novel ni...hehehe

No comments:

Post a Comment